Gosnosens

Fairly Odd Parents-kullen 1 år !!

Kategori: Allmänt

Tänk vad tiden går fort !!
Nu fyller redan minstingkullen 1 år !!!
Våra fantastiska och underbara kattungeköpare har skickat både bilder och rapporter hela året
och naturligtvis även nu till 1-årsdagen !!!
Ni är sååå fina !!! <3 <3
 
Världens största supergrattis på födelsedagen önskar mamma Lily med familj !!!!!
 
Så här såg det ut för exakt 1 år sedan, klockan var 07.30 och lyckan total !!! <3 <3
 
Och här någon timme senare.
 
FOP-kullen växte och så här gulliga var de när de var 5 veckor gamla !!
 
Det var så kul att se dem växa och utvecklas till flyttfärdiga sötnosar !!
 
Ja, och nu har det alltså gått ett år och Cosmos Husse och Matte berättar att:
 
Cosmo är en unik katt, han är SÅ gosig (en riktig knäkatt) och en fantastiskt pratsjuk kille !!
Till och med vetrinärerna säger att han är VÄLDIGT pratig !
Han är också modigare än vilken superhjälte som helst !
När grannkatten kom på besök gick han resolut fram och på nära håll kontrollerade om hon var lekbar.
Hon var inte sugen på att leka så då vingade Cosmo till henne lite lätt och då gick hon sin väg.
Man måste ju skydda lilla storasyster Maja som har råkat ordentligt illa ut av grannkatterna !!
Men Cosmos självförtroende rår de inte på.
När det kommer rådjur och rävar på besök jagas de bort, kort och gott !!
Ja, om de inte skulle vilja leka förstås !! :))
 
En riktig stilig kille, eller hur ??
 
-Vi ses i eftermiddag på 1-årskalas !! :))
 
Nästa hälsning kommer från Belle som vi tycker är ett jättevackert namn och hennes Husse och Matte skriver:

Hej!

Jag är Gosnosens Wanda men kallas för Belle (eller ReBelle när jag tömt tulpanvasen för hundrade gången…).

Jag har flyttat till Eskilstuna och bor tillsammans med matte och husse i ett stort hus. Jag är det perfekta katten säger dom! Jag gillar att gosa, spinna, leka, vara ute på tomten, klättra i träd, äta upp blommor, spana på fåglar, jaga humlor och busa i största allmänhet. Jag är inte så förtjust i att klippa klor och borsta pälsen. Utomhus får jag bara gå i koppel, men jag är rackarns snabb! Ni skulle se hur rolig matte ser ut när klättrar upp efter mig i träden för att reda ut snöret (hi hi).

Efter nyår började jag löpa och blev odräglig. Då tvingade matte och husse mig till veterinären och det var tur. Det visade sig nämligen att jag hade livmodersinflammation. Sen följde några veckor av medicin, dåligt läkt sår, mer medicin och en konstig sak på huvudet som jag var tvungen och ha. Det tog tid men nu mår jag bra och längtar efter sommaren. Matte och husse har fixat till altanen med nät och dörr så att jag får vara lös ute på den.

Gosnosar från Belle

 
Galet lik mamma Lily, vacker som få !! <3<3
 
 
Här kommer 1-årshälsningar från Tootie som nu kallas för Elsa från filmen Frost, jättesött !!
Elsa bor tillsammans med storasyster Fiora !! Matte skriver:

Lite om mina prinsessor: Fiora är försiktig och låter Elsa få ta utrymme men tillåter inte att Elsa stör om hon har mys med matte. Elsa tycker om höga höjder där hon kan ha kontroll och möter en i dörren när man kommer hem.
Elsa är nyfiken och provar på det mesta.
Hon är otroligt kelig och
skulle gärna vilja bli buren och gosad med länge, länge...
Om Fiora får uppmärksamhet kommer Elsa och tränger sig emellan
Dom är som syskon så det är full fart
Hälsningar från oss på
Blå Blomvägen 🐾🐾😊

 
One in a million... <3 Synd att du gömmer Din vackra svans, Elsa !!
 
 
Kan inte låta bli att ta med detta foto med Elsa och Fiora <3
 
Sista hälsningen kommer från lillasyster Molly !! Husse och Matte skriver:

Molly är fortfarande en väldigt busig tjej med oändlig mängd energi. Hon kan utan problem köra slut på matte och husse samt sin "bror" Umbriel.

Molly kan verka vara en tuff tjej utåt sett men är lite blyg och försiktig av sig i nya miljöer, exempelvis hos veterinären eller första timmarna när hon bodde på kattpensionat i några dagar.

Molly och Umbi är verkligen som bror och syster. Ena sekunden busar / bråkar / jagar dom varandra. För att i nästa stund ligga och sova bredvid varandra. Och även när vi ställer fram två matskålar ska dom alltid dela skål.

På nätterna ligger Molly helst nere vid husses fötter och sover.

Molly är en fantastisk tjej som snabbt blev en i vår familj! Vi är så tacksamma att Molly fick flytta hem till oss. Inte minst Umbi som har fått någon att umgås med när jag och Jessica är borta.

Kramar från Daniel, Jessica, Umbriel och Molly

 
Söta, söta lilla Molly !! Vilken stilig borsa Du har !!
 
 
Kunde inte heller motstå denna urgosiga bild på Molly och Starskys Umbriel...
 
Vi önskar Er alla en härlig 1-årsdag med massor av godis och andra mumsigheter !!!
Hipp, hipp HURRAAAAA för FOP-kullen idaaaa !!!! <3 <3
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: